På väg..........

Jag är en 34 årig tjej som ända sedan barnsben kämpat med min övervikt. Jag har provat det mesta som har med "bantning" att göra, allt för att få känna mig "normal". Det har inte varit lätt alla gånger att vara överviktig, många blickar har man fått och ett och annat glåpord har man väl hört. För att överhuvdtaget känna att man duger har jag under alla dessa år kopplat på stora charmoffensiven, ett ständigt leende på läpparna (utåt sett), oerhört tillmötesgående, alltid varit den som ställt upp, fixat och ordnat med saker för att alla ska trivas. Med andra ord varit rund, go´& glad, allt för att känna mig  som en i gänget. Min filosofi har ända till nu varit att ju trevligare jag är desto oftare "glömmer" de bort att jag är en tjockis, helt absurt !  Efter en sväng "in i väggen" pga. mitt levnadssätt, att alltid vara alla andra tillhands och känslan av att aldrig duga för den jag verkligen är, har jag förstått att övervikt handlar om känslor !!! Maten har blivit en räddning för att orka leva upp till alla de förväntningar jag tror att alla andra har på mig. Nu har jag insett att jag under alla år, ända sedan jag var barn, kompenserat negativa upplevelser, tankar och känslor med att äta. Maten har varit ett sätt att bemästra tillvaron.
I min blogg kommer du att få följa med på min livs största resa, resan till mitt sanna jag.
Hoppas du vill hänga med :)    /Linda

Kommentarer
Postat av: sara

Hej Linda..

Känner igen det där om ett fixa och ordna så att alla ska vara nöjda och glada. Då slipper man ju känna efter hur man själv mår.

Jag följer jättegärna med på din "resa". Kanske så hittar jag mig själv där på vägen ;)

Men du vet att du är fin precis som du är!! Det handlar inte alltid om vikten, utan hur man mår inom sig.

Många kramar

2009-09-07 @ 12:16:55
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: linda linda

Tack sara, vad kul att du vill hänga med :)

2009-09-07 @ 13:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0