Mot nya tider

Nu är jag på gång !

Förra onsdagen tog jag mig i kragen och "lommade" ner till viktväktarnas lokal/möte. Bara att bestämma mig för att överhuvudtaget gå dit har tagit hela sommaren, men nu j..lar är jag på G!!!!
Snabbt räknat tror jag att jag säkerligen börjat på viktväktarna minst 25 ggr i mitt liv, varje gång med en motivation på topp som sakta men säkert dalat efter några veckor.. Varför??? Till skilllnad från de andra gångerna har jag nu gjort tvärtemot vad jag brukar göra, istället för att slänga mig in i kostprogrammet och nitiskt följt det till punkt o pricka har jag nu istället sett till att jag har "huvudet med mig ", kan förstå om detta låter lite knasigt men så här menar jag: Redan i våras började jag aktivt jobba med min självinsikt/självkänsla med stöd av en bok av Lisbeth Stahre," Övervikt handlar om känslor" och det är precis vad det gör ! Boken har varit en fantastisk handledning på min resa mot att lära känna mig själv, Vem är jag? Vad vill jag ?  Hur vill jag leva mitt liv.    

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där boken låter som något för mig! Har precis skrivit en inlägg om just att det inte handlar om att "mat är så gott" utan om helt andra saker. Heja dig!

2009-09-24 @ 11:15:09
URL: http://trettioatta-fyrtio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0