Ett halleluja-moment !!

I kväll har jag varit på mitt livs första yoga pass men definitivt inte det sista. Jag har alltid skrockat lite åt allt "sånt där tjafs" som qigong, yoga och taichi men skratta bäst som skrattar sist, vilken knäpp på näsan jag fick !!!
Det här var ett helt underbart sätt att koppla av både själ och sinne med enkla övningar, ja de var enkla t.o.m för mig som är smidig som ett kylskåp :) Genom medveten andning och meditation blir man bättre på att fokusera på det som är viktigt för just mig, precis vad jag vill ha och behöver på min resa, kunde inte bli bättre :) Redan efter en kort stund kände jag mig totalt avslappnad och när passet var slut efter 1 1/2 tim som verkligen gick otroligt snabbt kände jag mig totalt slutkörd men med en massa ny energi, en helt underbar känsla !!!
Kommer viga mina måndagskvällar i höst och vinter  till yogan för den känslan vill jag ha igen och igen och igen.

 

Ps! Tack för alla underbart positiva kommentarer här på bloggen och WW-forumet, det värmer i hjärtat och ger mig kraft att fortsätta min resa, än en gång hjärtligt tack / Linda


Kommentarer
Postat av: sara

Vad härligt att du mådde så bra efter yogan. Jag har heller aldrig provat nåt sånt. Känns som de som håller på med yoga är superviga och smidiga. Men det är kanske värt att prova...

VI ses kanske snart :) Kram

2009-09-29 @ 16:23:20
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: linda linda

ja, men Sara vi två är ju superviga och smidiga eller hur, bara ett kylskåp är mindre smidigt haha.

Jag hoppar över fotbollsträningen i kväll och passar på att gå ut på en långrunda, jagar endorfiner så att jag kan hålla mig "flytande" i höst:) Ha det så bra, vi hörs!

kram Yogamaster

2009-09-29 @ 17:15:13
URL: http://lindaleverljuvalivet.blogg.se/
Postat av: Kimzan

vad heter du på vv-forumet?

2010-01-16 @ 14:54:19
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0